Loisto laboratorio

 

Loisto Tampere Sukkavartaankatu

Sukkavartaankatu 8
33100 Tampere (katso kartta)

Puhelin +358 03 212 4977
tamperesukka@loistolaboratorio.fi

Yksikön vastaava

Terhi Klint-Pihlajamaa
Hammasteknikko

Terhi Klint-Pihlajamaa valmistui ylioppilaaksi vuonna 1983 ja pääsi heti opiskelemaan hammasteknikko-opistoon. Jo opiskeluaikana Terhi pääsi kokeilemaan tuolloin aika uutta posliinin kerrostamista ja kruunujen sekä siltojen valmistamista. Terhi innostui posliinin poltosta. Valmistuttuaan hän hakeutui Hammaslaboratorio Kalle Salonen Oy:n palvelukseen tekemään kiinteää protetiikkaa. Aika pian hän olikin jo osakas hammaslaboratoriossa.

Vuosien kuluessa varsinkin oikomistyöt lisääntyivät, ja Terhi pääsi sisälle ortodontian ihmeelliseen maailmaan. Työnkuvaan kuuluivat myös erikoisemmat oikomiskojeet, purentakiskot sekä uniapneakojeet. Vuonna 2014 Terhistä tuli laboratorion ainoa omistaja.

Minulla on ollut suuri onni saada tehdä pitkään töitä samojen taitavien ja luotettavien huippuammattilaisten eli työntekijöideni kanssa. Osaamisen siirtäminen on hidasta ja huipuksi oppiminen kestää kauan – siksi olemme kouluttaneet jatkuvasti uusia osaajia ja siirrämme käsityöperinnettä näin eteenpäin. Nykyisin yksikössämme on 11 huippua. Minun aikani kuluu pääasiassa juoksevien asioiden hoidossa, paperitöissä, hammaslaboranttioppisopimusoppilaiden ohjaamisessa sekä yhteydenpidossa hammaslääkäriasiakkaisiin. Kolmekymmentäyksi vuotta hammaslaboratorion johdossa ovat nyt takana, ja edelleen minulle tärkeintä työssäni on se, että asiakas saa mahdollisimman laadukkaan, suun olosuhteisiin sopivan, kauniin ja toiminnallisen hammasteknisen laitteen, Terhi kertoo.

Terhi on kiinnostunut kehittämään vastaanoton ja hammaslaboratorion yhteistyötä mahdollisimman sujuvaksi, jotta asiakkaat saavat aina parhaan lopputuotteen. Toinen tärkeä asia on digitalisaation hyödyntäminen. Laboratorion kannalta tärkeintä ovat kuitenkin ihmiset, eli huippuosaajat on pidettävä tyytyväisinä ja motivoituneina työhönsä sekä kannustettava tavoittelemaan yhdessä samoja ammatillisia päämääriä.

Ladataan karttaa...